Sorgdekoration





Fick äran att göra en sorgdekoration till kära vänner vars närstående gått bort. Alltid en ärofylld och känslosam uppgift. Att göra en personlig sista hälsning för någons räkning kräver att man är lyhörd och lyssnar in önskemålen. 



Den här dekorationen skulle göras av material direkt från naturen, inga snittblommor från affären. Både vännerna och jag var ute på en runda och samlade allt möjligt, gräs och blommor både från ängarna och trädgården.


Hela altet är byggd på oasis. Eftersom den är genomblöt, ska den ligga i vattentät form. Plast är inte så snyggt, därför limmade jag fast juteväv.


För att få fram formen satt jag i material i olika höjdnivåer. Lättare att jobba efter de riktlinjerna.

När blommorna var på plats täckte jag oasisen med grönt.



Färdig. Nu hoppas jag bara att jag lyckats med uppgiften och arrangemanget är som beställaren hade tänkt sig.